Iz predgovora prof. dr. sc. Ivana Đikića:
Knjiga daje opsežno i literaturom potkrijepljeno promišljanje o fenomenu vođenja u suvremenim odgojno-obrazovnim ustanovama. Zaista, malošto ostaje u našem sjećanju kao karizmatična učiteljica ili učitelj, malošto nas, izvan obitelji, od najranije dobi oblikuje više od vrtića i škole.
U ovoj knjizi, autorica ukazuje na to da su za izvanrednost vođe/vođenja potrebne ne samo osobna snaga i karizma, vještine komunikacije i kontinuiranog učenja i prilagodbe, nego i ciljana profesionalna potpora širih društvenih struktura. U tom smislu, primjer Skandinavije posebno je dojmljiv i na više razina inspirativan.
(…)
Zbog zastarjelog funkcioniranja današnjeg sustava obrazovanja, mladima često nedostaje prilika za upoznavanje svojih talenata kao i motivacije potrebne za savladavanje novih znanja koja su im prijeko potrebna i za sadašnje vrijeme, a pogotovo za ono koje tek dolazi. Stoga oni počinju gubiti ljubav prema školi i učenju, kao i vjeru da je učenje ključna alatka kvalitetnog života.
Ohrabrujuća poruka ove knjige upravo je u tome da pruža perspektivu novog i modernijeg obrazovanja koje se može stvoriti kroz kvalitetno vođenje i kroz osnaživanje spremnosti na stvarnu promjenu. Takve nove vizije stvaran su izazov i nit vodilja prema njihovoj i našoj ‒ boljoj budućnosti!
Na spoznaje i teorijske analize iz ove publikacije naslanja se monografija Izvan okvira 4, Mudrost vođenja: prikaz istraživanja i alati razvoja prakse vođenja, u kojoj je prikazan dio četverogodišnjeg istraživanja koje je, baveći se fenomenom vođenja, autorica provela zajedno sa suradnicima u različitim ustanovama ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja, s većim brojem suradnika tj. ravnatelja, pedagoga i odgajatelja.