Knjiga Obrazovanje – snaga generacije „izvan okvira” izuzetno je vrijedan prilog popularizaciji obrazovanja i znanosti i prava znanstvena rasprava jer dubinski analizira i razlaže uzroke i etiologiju društvenih poremećaja nastalih kao posljedice zanemarivanja značaja obrazovanja i znanosti. Ozbiljna je to kritika stanja koju valja kao takvu prihvatiti jer dolazi iz pera dvaju vrhunskih i etabliranih znanstvenika.
Što je iskonska svrha obrazovanja, koja je veza između kvalitetnog obrazovanja, dubokog učenja i osobnog ispunjenja, zašto su intelektualna radoznalost, sumnja i kritičko mišljenje ključni u razvoju učeničke autonomije i emancipacije te kako školu pretvoriti u laboratorij zajedničke potrage za uvidima, dokazima i otkrićima, samo su neke od tema kojima se zacrtavaju smjernice za povratak učeničke gladi za znanjem i spoznajom u školi okrenutoj izgradnji pravednijeg društva.
Za autore je dosadašnje obrazovanje „uokvireno” imperativima kanonskih tekstova, hijerarhijskih odnosa, po(d)učavanja, natjecanja i individualizma neodrživo za nove generacije učenika. U skladu s tim zagovaraju se sveobuhvatne i dubinske promjene okrenute društvu budućnosti te nude rješenja i alate na koji se način aktualno stanje može i mora popravljati. Svoje su ekspertize, znanstveni i osobni ugled nesebično stavili na raspolaganje svima onima koji vjeruju da su vrijednosti znanja, obrazovanja, rada i zalaganja put i način za izgradnju boljeg sutra.